Programe/Servicii
De-a lungul anilor, Diaconia Oradea a crescut armonios, primul nostru program a fost cel de îngrijire a persoanelor vârstnice. În 2013 am început cu această activitate, era disponibilă doar în Oradea, ulterior am deschis o serie de puncte de lucru în Perecce, Elese, Diossi, iar linia continuă an de an deschidem noi puncte de lucru în comunele unde este nevoie.
De asemenea, am extins gama de persoane pe care le deservim, nu doar persoanele în vârstă, ci și pe cele cu dizabilități, prin intermediul Atelierului protejat al apicultorului. Aceasta s-a transformat mai târziu în Sala de Expoziții a Meșteșugurilor, care poate fi văzută astăzi în Oradea.
Apoi am demarat activități de îngrijire rezidențială pentru vârstnici, în cadrul Căminului de bătrâni „Arborele Vieții” din Roșiori și activități de îngrijire de zi în Oradea, ajutând copiii din familii defavorizate să își continue educația și să rămână la școală.
2013
Biroul central
În anul 2020 ne-am mutat în noul sediu din strada Kogălniceanu nr. 30, Oradea. Aici se află biroul central al Filialei din Oradea, biroul Programului de Îngrijire la Domiciliu Oradea și depozitul pentru materialele de îngrijire.
Deoarece cea mai mare parte a activității noastre se desfășoară pe teren și implică multă administrație, cel mai bine este să îi contactați pe colegii noștri telefonic sau prin e-mail pentru a stabili mai multe detalii.
Puteți solicita informații despre oricare dintre programele și serviciile noastre aici, iar personalul nostru va încerca să vă ajute.
Colegii noștri
Dénes Éva
Sârbu Lőrincz Andrea Ingrid
SERVICIU DE ÎNGRIJIRE LA DOMICILIU PENTRU VÂRSTNICI
- Serviciul de îngrijire la domiciliu, acreditat de instituțiile sociale competente, este oferit de personal calificat, ținând cont de nevoile persoanelor vârstnice.
- Sunt eligibile persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste, care nu mai sunt capabile să se îngrijească singure, a căror familie nu le poate ajuta în măsura în care au nevoie sau care locuiesc singure și nu au niciun sprijin.
- Asistentul nostru social efectuează o evaluare socio-medicală împreună cu medicul de familie al persoanei vârstnice pentru a identifica tipul de ajutor și de servicii de care are nevoie.
- Scopul serviciului este de a le permite persoanelor în vârstă să își petreacă zilele în confortul propriei case, cu cât mai multă siguranță și demnitate și cu o calitate mai bună a vieții.
Serviciul de îngrijire la domiciliu acoperă 4 tipuri de servicii
SERVICII COMUNITARE
- Menținerea curățeniei în casă: dat cu aspiratorul, spălat pe jos, dus gunoiul, spălat vase, cărat lemne de foc, curățat bucătărie și baie, spălat haine și lenjerie de pat sau dus la spălătorie.
- Însoțirea vârstnicilor la medic și la farmacie, ajutor în treburile oficiale sau la cumpărături
- Vizite, conversații, vizite la spital
- Asistență și supraveghere în tratamentele la domiciliu
- Oferirea de informații și sfaturi cu privire la alte servicii
ÎNGRIJIRE DE BAZĂ LA DOMICILIU
- Igienă personală generală, îmbăiere, spălare intimă, spălarea părului, bărbierit, tăierea unghiilor
- Îmbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat
- Așezare, deplasare, schimbarea locului
- Asistență la servirea meselor
- Schimbarea echipamentului pentru incontinență
- Măsurarea tensiunii arteriale și a glicemiei
INTEGRARE SOCIALĂ
- Informare cu privire la drepturile sociale și posibilitățile de participare la viața socială
- Citirea ziarelor și a cărților
- Citirea Bibliei, rugăciune, cântat
- Sprijin spiritual, conversație, discuții despre evenimentele cotidiene
- Informare cu privire la serviciile sociale și comunitare
- Consilierea membrilor familiei cu privire la metodele de îngrijire la domiciliu
ÎNCHIRIERE DE MATERIALE ȘI MIJLOACE NECESARE ÎNGRIJIRII
- cadru pentru mers
- cârje
- scaun cu rotile
- scaun toaletă
- pat de spital
Puteți solicita doar unul sau toate acestea, în funcție de nevoile identificate, până când starea de sănătate sau starea psihică a persoanei vârstnice îi va permite să fie îngrijită la domiciliu.
La acest program sunt eligibile persoanele care:
- semnează un contract pentru servicii sociale
- prezintă documentele necesare (carte de identitate, adeverință de venit, documente medicale)
- au nevoie de serviciile pe care le oferim
- acceptă posibilitățile de programare
- acceptă și respectă procedurile de lucru și regulile de funcționare ale instituției
- sunt dispuși să contribuie la evaluarea și îmbunătățirea calității serviciilor (completarea formularelor, împărtășirea opiniilor cu personalul).
Locațiile programelor noastre de îngrijire la domiciliu
- Îngrijire la domiciliu Oradea
Informații de contact
- Oradea, str Mihai Kogălniceanu, nr 30, județul Bihor
- diakoniaoradea@yahoo.com
- diakoniaoradea@diakonia.ro
- 0770188587
Servicii
Servicii comunitare
- Menținerea curățeniei în casă: dat cu aspiratorul, spălat pe jos, dus gunoiul, spălat vase, cărat lemne de foc, curățat bucătărie și baie, spălat haine și lenjerie de pat sau dus la spălătorie.
- Însoțirea vârstnicilor la medic și la farmacie, ajutor în treburile oficiale sau la cumpărături
- Vizite, conversații, vizite la spital
- Asistență și supraveghere în tratamentele la domiciliu
- Oferirea de informații și sfaturi cu privire la alte servicii
Îngrijire de bază la domiciliu
- Igienă personală generală, îmbăiere, spălare intimă, spălarea părului, bărbierit, tăierea unghiilor
- Îmbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat
- Așezare, deplasare, schimbarea locului
- Asistență la servirea meselor
- Schimbarea echipamentului pentru incontinență
- Măsurarea tensiunii arteriale și a glicemiei
Integrare socială
- Informare cu privire la drepturile sociale și posibilitățile de participare la viața socială
- Citirea ziarelor și a cărților
- Citirea Bibliei, rugăciune, cântat
- Sprijin spiritual, conversație, discuții despre evenimentele cotidiene
- Informare cu privire la serviciile sociale și comunitare
- Consilierea membrilor familiei cu privire la metodele de îngrijire la domiciliu
Închiriere de materiale și mijloace necesare îngrijirii
- cadru pentru mers
- cârje
- scaun cu rotile
- scaun toaletă
- pat de spital
Istorie, structură
Punctul de lucru din Oradea a fost prima noastră locație în care am început să oferim servicii de îngrijire la domiciliu în 2013, acoperind tot orașul Oradea. Până acum, am îngrijit 137 de persoane vârstnice, oferind în medie 2115 servicii pe lună și petrecând 480 de ore la domiciliul lor, ajutându-i și sprijinindu-i cât de mult putem. Întregul serviciu de îngrijire la domiciliu este coordonat de un manager al instituției, iar asistentul nostru social se ocupă de sarcinile administrative și de menținerea contactului la punctul de lucru respectiv. Pe teren, vârstnicii sunt îngrijiți zilnic de către colegii noștri calificați pentru îngrijirea persoanelor în vârstă.
În acest moment nu avem un sponsor pentru acest punct de lucru, ne autofinanțăm și menținem acest serviciu cu sumele simbolice colectate de la vârstnici, precum și cu banii proveniți din închirierea echipamentelor de îngrijire și din donații periodice. Fundația elvețiană HEKS a fost sponsorul nostru principal la înființarea acestui punct de lucru.
Serviciul de îngrijire la domiciliu este acreditat de stat, îndeplinește standardele de calitate obligatorii și este inspectat periodic de către autoritățile de stat.
Colegii noștri
Mihucz Károly
Asistent social, îngrijitor vârstnici
Zefer Andrea
Asistent social, manager servicii
Kiss Szidónia
Îngrijitoare vârstnici
Gorobics Erzsébet
Îngrijitoare vârstnici
Dudás Ottília
Îngrijitoare vârstnici
- Îngrijire la domiciliu Pericei
Informații de contact
- Strada Apei nr. 239/B, Pericei, județul Sălaj
- diakoniaoradea@yahoo.com
- diakoniaoradea@diakonia.ro
- 0770188587
Servicii
Servicii comunitare
- Menținerea curățeniei în casă: dat cu aspiratorul, spălat pe jos, dus gunoiul, spălat vase, cărat lemne de foc, curățat bucătărie și baie, spălat haine și lenjerie de pat sau dus la spălătorie.
- Însoțirea vârstnicilor la medic și la farmacie, ajutor în treburile oficiale sau la cumpărături
- Vizite, conversații, vizite la spital
- Asistență și supraveghere în tratamentele la domiciliu
- Oferirea de informații și sfaturi cu privire la alte servicii
Îngrijire de bază la domiciliu
- Igienă personală generală, îmbăiere, spălare intimă, spălarea părului, bărbierit, tăierea unghiilor
- Îmbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat
- Așezare, deplasare, schimbarea locului
- Asistență la servirea meselor
- Schimbarea echipamentului pentru incontinență
- Măsurarea tensiunii arteriale și a glicemiei
Integrare socială
- Informare cu privire la drepturile sociale și posibilitățile de participare la viața socială
- Citirea ziarelor și a cărților
- Citirea Bibliei, rugăciune, cântat
- Sprijin spiritual, conversație, discuții despre evenimentele cotidiene
- Informare cu privire la serviciile sociale și comunitare
- Consilierea membrilor familiei cu privire la metodele de îngrijire la domiciliu
Închiriere de materiale și mijloace necesare îngrijirii
- cadru de mers
- cârjă
- scaun cu rotile
- scaun de toaletă
- pat de spital
Istoric, structură
Cel de-al doilea punct de lucru al nostru este situat în comuna Pericei și cuprinde localitățile Pericei, Sici și Periceiu Mic.
Prin deservirea a două județe, fundația noastră a căpătat o importanță regională.
Acest serviciu de îngrijire este, de asemenea, acreditat de stat, îndeplinește standardele de calitate obligatorii și este inspectat periodic de către autoritățile statului.
Sponsorii noștri sunt Primăria din Pericei și Consiliul Județean Sălaj. Prin urmare, vârstnicii noștri nu trebuie să contribuie la întreținerea serviciului și au acces gratuit și la echipamentele de îngrijire, cu un contract de închiriere. Fundația elvețiană HEKS a fost sponsorul nostru principal la înființarea acestui punct de lucru.
Până în prezent, am îngrijit 45 de vârstnici în cadrul acestui punct de lucru, oferind în medie 1,541 de servicii pe lună și 280 de ore în casele vârstnicilor, ajutându-i și sprijinindu-i cât de mult putem.
Serviciul de îngrijire la domiciliu din Pericei este condus de un asistent social responsabil. Pe teren, vârstnicii sunt îngrijiți zilnic de către asistenți calificați pentru îngrijirea persoanelor în vârstă.
Colegii noștri
Bonczidai Xénia
Asistentă, îngrijitoare vârstnici
Zefer Andrea
Asistent social, manager servicii
Gáspár Erzsébet
Îngrijitoare vârstnici
- Îngrijire la domiciliu Aleșd - Serviciile sunt momentan suspendate
Informații de contact
- Strada Viilor nr. 2, Aleșd, județul Bihor
- diakoniaoradea@yahoo.com
- diakoniaoradea@diakonia.ro
- 0770188587
Servicii
Servicii comunitare
- Menținerea curățeniei în casă: dat cu aspiratorul, spălat pe jos, dus gunoiul, spălat vase, cărat lemne de foc, curățat bucătărie și baie, spălat haine și lenjerie de pat sau dus la spălătorie.
- Însoțirea vârstnicilor la medic și la farmacie, ajutor în treburile oficiale sau la cumpărături
- Vizite, conversații, vizite la spital
- Asistență și supraveghere în tratamentele la domiciliu
- Oferirea de informații și sfaturi cu privire la alte servicii
Îngrijire de bază la domiciliu
- Igienă personală generală, îmbăiere, spălare intimă, spălarea părului, bărbierit, tăierea unghiilor
- Îmbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat
- Așezare, deplasare, schimbarea locului
- Asistență la servirea meselor
- Schimbarea echipamentului pentru incontinență
- Măsurarea tensiunii arteriale și a glicemiei
Integrare socială
- Informare cu privire la drepturile sociale și posibilitățile de participare la viața socială
- Citirea ziarelor și a cărților
- Citirea Bibliei, rugăciune, cântat
- Sprijin spiritual, conversație, discuții despre evenimentele cotidiene
- Informare cu privire la serviciile sociale și comunitare
- Consilierea membrilor familiei cu privire la metodele de îngrijire la domiciliu
Istoric, structură
Cel de-al treilea punct de lucru pentru îngrijire la domiciliu se află în Aleșd, fiind de asemenea acreditat de stat, îndeplinind standardele de calitate obligatorii și fiind inspectat periodic de către autoritățile statului.
Menținem acest punct de lucru pe cont propriu, găsind și atrăgând sponsori străini, astfel încât și vârstnicii de aici să poată primi ajutor. Fundația elvețiană HEKS a fost sponsorul nostru principal la înființarea acestui punct de lucru.
Până acum am îngrijit 22 de persoane în vârstă, oferind în medie 230 de servicii pe lună și 140 de ore de asistență și sprijin la domiciliul acestora.
Serviciul de îngrijire la domiciliu din Aleșd este condus de un asistent social responsabil. Pe teren, vârstnicii sunt îngrijiți zilnic de către colegii noștri calificați pentru îngrijirea persoanelor în vârstă.
Colegii noștri
Dénes Éva
Director executiv
Tanc Anikó
Îngrijitoare vârstnici
- Îngrijire la domiciliu Diosig - Serviciile sunt momentan suspendate
Informații de contact
- Diosig, județul Bihor
- diakoniaoradea@yahoo.com
- diakoniaoradea@diakonia.ro
- 0770188587
Servicii
Servicii comunitare
- Menținerea curățeniei în casă: dat cu aspiratorul, spălat pe jos, dus gunoiul, spălat vase, cărat lemne de foc, curățat bucătărie și baie, spălat haine și lenjerie de pat sau dus la spălătorie.
- Însoțirea vârstnicilor la medic și la farmacie, ajutor în treburile oficiale sau la cumpărături
- Vizite, conversații, vizite la spital
- Asistență și supraveghere în tratamentele la domiciliu
- Oferirea de informații și sfaturi cu privire la alte servicii
Îngrijire de bază la domiciliu
- Igienă personală generală, îmbăiere, spălare intimă, spălarea părului, bărbierit, tăierea unghiilor
- Îmbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat
- Așezare, deplasare, schimbarea locului
- Asistență la servirea meselor
- Schimbarea echipamentului pentru incontinență
- Măsurarea tensiunii arteriale și a glicemiei
Integrare socială
- Informare cu privire la drepturile sociale și posibilitățile de participare la viața socială
- Citirea ziarelor și a cărților
- Citirea Bibliei, rugăciune, cântat
- Sprijin spiritual, conversație, discuții despre evenimentele cotidiene
- Informare cu privire la serviciile sociale și comunitare
- Consilierea membrilor familiei cu privire la metodele de îngrijire la domiciliu
Istoric, structură
Cel de-al patrulea punct de lucru al nostru din Diosig este în curs de deschidere și de autorizare.
Primăria sprijină întreținerea acestuia, iar serviciul de aici a fost înființat, de asemenea, cu sprijinul Fundației elvețiene HEKS.
Serviciul de îngrijire la domiciliu din Diosig este condus de un asistent social responsabil, în timp ce, pe teren, vârstnicii sunt îngrijiți zilnic de către colegii noștri calificați. În perioada inițială, vor fi organizate întâlniri și sesiuni săptămânale pentru vârstnici, urmând să se formeze cercul de beneficiari.
Colegii noștri
Dénes Éva
Director executiv
Bernat Annamária
Îngrijitoare vârstnici
Szűcs Ibolya
Îngrijitoare vârstnici
CĂMINUL DE VÂRSTNICI „ÉLETFÁJA“ (ARBORELE VIEȚII)
Căminul de vârstnici „Életfája“ (Arborele Vieții) este situat în localitatea Roșiori din județul Bihor, într-un cadru rural liniștit, la 25 de kilometri de Oradea. Oferă îngrijire permanentă pentru rezidenți, cu personal de îngrijire și asistență medicală.
Personalul este unul profesionist și atent față de rezidenți, printre care se numără persoane în vârstă care sunt independente, care au nevoie de companie și care au dificultăți în a trăi independent. În căminul nostru, cu toții găsesc o comunitate sigură și o îngrijire adecvată stării lor.
Pentru a afla mai multe informații despre Căminul de vârstnici „Életfája“ (Arborele Vieții), vizitați site-ul web:
ATELIERUL PROTEJAT ȘI SALA DE EXPOZIȚIE „MÉHECSKE“ (ALBINUȚA)
Atelierul protejat „Méhecske“ (Albinuța) a fost înființat în 2016. Scopul său este de a oferi locuri de muncă pentru persoanele cu dizabilități în atelierul de croitorie și de a le asigura venituri din vânzarea produselor confecționate. Cu ajutorul personalului nostru, mai mulți tineri cu dizabilități și-au găsit locuri de muncă în cadrul procesului de integrare. Și tocmai acesta este scopul: aici pot învăța o meserie, se pot dezvolta într-un mediu înțelegător și încurajator, pot exersa responsabilitatea și integrarea în mediul de lucru și le sunt deschise noi uși.
Am organizat deseori vizite școlare, ateliere de lucru manual, activități de club pentru tinerii cu dizabilități, precum și mini-cursuri de croitorie, toate cu scopul de a sensibiliza mai multe persoane cu privire la dificultățile și bucuriile de zi cu zi ale persoanelor cu dizabilități, de a reduce prejudecățile și tabuurile, de a crește gradul de acceptare și înțelegere.
Produsele noastre
Cele mai populare produse ale noastre sunt beanbag-urile, despre care puteți citi și pe care le puteți chiar comanda. Acestea sunt de bună calitate, au un preț rezonabil și au valoarea adăugată de a susține persoanele cu dizabilități în câmpul muncii prin achiziționarea lor.
Mai multe informații:
Pentru a afla mai multe informații, vizitați site-ul web al Atelierului
Sau vizitați Sala de Expoziție, unde puteți achiziționa produsele noastre, precum și o gamă largă de creații și produse ale artizanilor transilvăneni.
PROGRAME PENTRU COPII
Cel mai recent program social al nostru este acela de a sprijini educația copiilor care provin din familii defavorizate.
Activitățile extrașcolare includ un prânz cald zilnic pentru 12 copii, rezolvarea temelor împreună, exersarea limbii maghiare, a limbii române și a cunoștințelor generale, precum și multe jocuri, activități în aer liber, jocuri de societate, cântece și rugăciuni împreună.
De asemenea, implicăm și părinții cât mai mult posibil în acest proces, deoarece aceștia au un rol important în a-i menține pe cei mici motivați și determinați să obțină rezultate bune la învățătură.
Un pedagog și un asistent social se ocupă de acest serviciu aici, în sălile de clasă din centrul de pe Calea Clujului nr. 63, în școală și pe teren, ținând totodată legătura cu părinții.
Ne propunem să modernizăm curtea și dotarea sălilor de clasă, în condițiile în care vom beneficia de finanțare. Punem accent pe dezvoltarea profesională a personalului prin formare continuă de specialitate, iar cu ajutorul unui psiholog dezvoltăm un program în care atât copiii, cât și familiile sunt implicate în învățare, în progresul școlar și în alegerea carierei, astfel încât tinerii din viitor să aibă mai multe oportunități și locuri de muncă mai bune pentru a-și câștiga existența.